Ceaiul verde

“Mai bine trei zile fara mancare, decat o zi fara ceai!” Asta spun chinezii legat de cea mai consumata bautura din lume, bineinteles dupa apa.

Prima certificare a efectelor benefice ale ceaiului verde dateaza din anul 1211, cand calugarul Eisai a elogiat ceaiul verde in cartea “Mentinerea sanatatii prin ceai”.

Ceaiul prelungeste viata si mentine sanatatea celui care il consuma. Cea mai importanta descoperire este ca ceaiul verde opreste dezvoltarea celulelor nedorite in organism.

Slab sau gras cu ceaiul verde
Din cele doua tipuri de colesterol, ceaiul verde se ocupa de cel nociv. Bautorii de ceai verde au nivelul de colesterol nociv redus la jumatate, fata de cei care nu beau ceai dar au o alimentatie asemanatoare.

“Tinerete fara batranete si viata fara de moarte”
Ca si in cazul colesterolului, oxigenul are si el o latura negativa: oxigenul activ este problematic, pentru ca se poate combina cu orice substanta din corp pe care o oxideaza ii distruge membranele celulare si ADN-ul. Pe langa acestea, oxideaza si lipidele. Toate duc la boli grave, ajungandu-se chiar la cancer.
Ceaiul verde contine substante active care sunt antioxidanti puternici, ducand la diminuarea efectelor negative ale oxigenului activ.

Prevenirea cancerului
Studiile asupra mortalitatii datorate cancerului in randul populatiei japoneze, indica faptul ca rata deceselor este foarte scazuta. Cea mai scazuta rata de mortalitate datorata cancerului se inregistreaza in locurile unde recolta principala este de ceai verde. Locuitorii acestor zone consuma ceai verde in cantitati mari, zilnic.

Hipertensiunea arteriala controlata de ceaiul verde
Afectiune cu un mare impact asupra sistemului vascular, hipertensiunea arteriala este tinuta sub control de ceaiul verde.
Angiotensin II este un compus chimic ce se numara printre cauzele hipertensiunii arteriale.
Ceaiul verde suprima producerea compusului angiotensin II, consumul regulat de ceai verde ducand la scaderea considerabila a hipertensiunii.

Adio virusi
Datorita compusilor sai, ceaiul verde are un efect puternic asupra virusului gripal, eliminandu-l din corp. Ceaiul verde baut regulat imbunatateste starea bolnavilor de HIV.

Energia de zi cu zi
Un bun inlocuitor al cafelei, ceaiul verde contine cafeina, substanta care, in cantitati rezonabile, stimuleaza fiecare organ din corp, avand efect asupra sistemului nervos, inimii si ficatului.
Esti obosita? O ceasca de ceai verde iti limpezeste mintea dimineata sau dupa o noapte nedormita. Prin continutul sau echilibrat de cafeina, ceaiul verde stimuleaza sistemul muscular. Prin urmare, o ceasca de ceai verde in timpul zilei binevenita.

Cum se consuma
Este bine sa se bea cel putin o ceasca de ceai la fiecare masa. Se prepara ca infuzie, calculand cate o lingurita pentru fiecare persoana, plus inca una separat. Apa fierbinte se toarna peste ceai si se acopera pentru 5-7 minute. Se pot bea 5, pana la 10 cesti pe zi. Alege frunzele de ceai intregi sau maruntite, mai bune decat varianta la plic.

Bine de stiut!

Este de preferat sa nu bei ceai verde cu doua ore inainte de culcare.
Nu se recomanda consumul in timpul sarcinii si alaptarii.
Se poate consuma in toate situatiile care presupun un stres prelungit.
Nu uita de regulile unei alimentatii echilibrate si consuma cat mai multe legume si fructe pe zi. Singur, ceaiul verde, nu poate preveni toate posibilele maladii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *