Fructele de mare- Silueta de invidiat si inima sanatoasa

Fructele de mare sunt pentru unii adevarate atractii. Pentru altii doar niste feluri de mancare pe care nu le vor servi niciodata. Termenul generic de fructe de mare reuneste vietuitoare marine precum crustaceele (crabi, raci, crevete, homari), molustele (stridii, caracatite, melci, calamari), algele, echinodermele (castravetii si aricii de mare) si, desigur, pestele si icrele sale.

Intre exotism culinar si dezgust, fructele de mare sunt recomandate de catre nutritionisti noua tuturor, dar mai ales celor cu afectiuni cardiace sau cu probleme de mentinere a unei greutati echilibrate. Ele au un aport echilibrat de grasimi, proteine si carbohidrati care ne ajuta sa avem o dieta sanatoasa si deci sa ajungem la o greutate la care sa ne simtim bine. Ajungem astfel la un stil de viata sanatos si prevenim numeroase afectiuni cardiace.

Ce contin?
La o analiza atenta a fructelor de mare enumerate mai sus observam ca ele sunt bogate in vitamine din complexul B si nu numai. Au un continut scazut de grasimi si sodiu, dar sunt apreciate mai ales pentru faptul ca proteinele din componenta lor sunt usor absorbite de organism. Zincul, fierul, cuprul, potasiul, iodul, fosforul si seleniul sunt minerale care se regasesc si ele in fructe de mare. Daca sunt proaspete si preparate corespunzator, ele sunt adevarate comori pentru dieta noastra si implicit pentru sanatate. Daca suferi de carente de vitamine, daca iti doresti diete sanatoase, daca vrei sa slabesti si sa ai o inima sanatoasa, consuma cat mai multe preparate rapide din peste, moluste si crustacee.

Retete gastronomice rapide

1. Salata cu fructe de mare
Ai nevoie de 500 g de fructe de mare fierte (oricare dintre: crabi, raci, crevete, homari, stridii, caracatite, melci, calamari etc. ), rosii, castraveti, ardei si 1-2 oua fierte – toate taiate felii. Se adauga 50-100 g masline, felii de lamaie si salata verde. Se asaza ingredientele pe un platou, dupa care se pregateste un sos care se pune deasupra lor. Sosul se obtine din maioneza, ardei iute, ceapa verde si piper – toate amestecate dupa gust. Insa, ca sa eviti maioneza nu tocmai indicata pentru silueta, poti sa inlocuiesti sosul de mai sus cu usturoi. Gustul va fi diferit, dar este posibil sa iti placa.

2. Fructe de mare cu legume
Ai nevoie de 1 kg de legume – mazare, fasole, ardei, ciuperci, rosii, porumb, ceapa, morcov, 800 g fructe de mare fierte (oricare dintre: crabi, raci, crevete, homari, stridii, caracatite, melci, calamari etc.), usturoi, bulion si condimente dupa gust (cimbru, busuioc, oregano, enibahar, maghiran, coriandru, ghimbir). Se fierb fructele de mare in apa cu condimente dupa care se scurg si se stropesc cu ulei de masline. Legumele se fierb si ele si se adauga peste fructele de mare. Bulionul dupa gust se freaca impreuna cu usturoi si sare. Se obtine o pasta care va da savoare amestecului de mai sus. Se serveste cu castraveti murati.

3. Crevete cu ceapa si orez
Sunt necesare crevete (250 g), 2-3 cepe, 1 cana de orez, ulei de masline si ghimbir. Se fierbe orezul pana da in clocot dupa care se pastreaza cald. Se curata atent crevetele. Se taie ceapa marunt, se prajeste in ulei de masline la care se adauga praful de ghimbir sau bucatile marunte (dupa caz). Crevetele se amesteca in aceasta compozitie dupa care mai puneti putin ghimbir. Cand totul capata o culoare aurie se ia de pe foc. Se serveste in felul urmator: se pune mai intai pe farfurie un strat de orez, dupa care cateva bucati de crevete si deasupra lor putin sos.

De retinut!
Daca pana de curand fructele de mare erau considerate drept hrana de lux, acum au devenit accesibile. Se pot cumpara cantitati mici la preturi acceptabile din diverse supermarketuri, daca nu va sunt la indemana produsele proaspete. Nu se recomanda pregatirea lor prin prajire, ci prin fierbere, inabusire sau la gratar ca sa nu se adauge grasimi si sa nu piarda din vitamine si minerale (prepararea in sine sa fie una minimala).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *