Cum asociezi dieta exercitiilor aerobice

Salile de aerobic au devenit in ultima vreme o afacere extrem de profitabila. Rareori se intampla sa duca lipsa de cliente dornice sa scape de surplusuri si sa aiba forme de invidiat. Merg la aerobic, fac multa miscare si slabesc. Simplu, isi spun multe dintre doamnele si domnisoarele dornice de un stil de viata sanatos. Nu tin cont totusi ca alimentatia si hidratarea inainte, in timpul si dupa sedinta de aerobic au un rol la fel de semnificativ ca si antrenamentul in sine. Iata cum sa actionezi ca la carte.

In primul rand, alimentatia nu trebuie sa fie neaparat un regim drastic de slabire. Ar trebui sa mananci in aceasta perioada corect si sanatos. Fara prajeli, fara fast-food, fara dulciuri (mananca multe fructe sau iaurturi de fructe), fara paine si fara cartofi la aceeasi masa cu carnea (la masele cu carne adauga salate de legume), fara sucuri carbogazoase dulci. Poti sa consumi sucuri light cand chiar iti este pofta, dar nu exagera. In rest, ca si bautura: apa plata, apa plata cu lamaie sau apa minerala.

Misterul hidratarii
Cea mai frecventa greseala este sticluta de apa care insoteste invariabil orice participanta la ora de aerobic. De ce? Pentru ca apa, fie ca e plata sau minerala, ar trebui bauta cu 20 de minute inainte sa inceapa ora. Minim 500 de ml de apa si chiar mai mult daca iti este foarte sete, insa nu mai putin. Pentru ca nu faci sport de performanta, ci esti acolo pentru a elimina apa si grasimea din corp, nu ai nevoie sa bei apa (in niciun caz de bauturi energizante cu glucoza, fructoza si electroliti. Nu iti face griji pentru mineralele pe care le pierzi dupa efort prin transpiratie. Le vei inlocui dupa o jumatate de la sedinta de aerobic cand va trebui sa bei inca cel putin 500 de ml de apa plata sau minerala (ambele contin minerale necesare organismului post-efort). Vei observa ca nu iti va mai fi sete in timpul orei de aerobic daca te hidratezi in acest fel. Daca insa esti la sedinta de aerobic pentru intretinere, poti sa bei apa sau bauturi cu glucoza si electroliti in timpul sedintei, la interval de 20-25 minute.

Cand si ce mananci?
O alta greseala frecventa este masa luata imediat dupa ora de gimnastica. De multe ori sunt consumate batoane care sunt considerate ca fiind de slabit. Ele contin intre 170 si 200 de calorii. Un continut caloric foarte insemnat daca intr-o ora de exercitiu aerob se ard intre 300 si 400 de calorii. Este indicat sa nu manamci nimic timp de doua ore dupa aerobic, si daca sedinta e facuta seara si senzatia de foame nu iti da pace mai tarziu, mananca un fruct sau un iaurt simplu degresat.

Mici trucuri

Daca esti o mare consumatoare de dulciuri incearca suplimentele cu crom: picolinatul de crom care va duce la scaderea poftei de dulciuri;
Suplimentele cu L- carnitina, luate cu jumatate de ora inainte de ora de aerobic, te ajuta, sub influenta efortului fizic sa transformi grasimea in energie.
O cana de cafea fara zahar inainte cu o ora sau jumatate de ora inainte de sedinta iti va da si energie, dar te va ajuta si la eliminarea celulitei, prin continutul in cofeina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *