Muschii bratului

Muschii bratelor reprezinta una din grupele favorite de antrenament ale barbatilor. A fi mandrul posesor al unui asa-zis “brand” a devenit aproape o conditie fara de care nu se poate. Din motive estetice sau doar practice, toti ne dorim bicepsi proeminenti si tricepsi definiti, bratele contand intr-adevar pentru un aspect masculin bine conturat. Cu toate acestea, niste brate tonifiate si frumos sculptate sunt benefice si pentru silueta unei femei. De cele mai multe ori insa, acestea sunt date uitarii in favoarea altor parti ale corpului, “mai importante”.

Aspecte anatomice
In jurul articulatiei scapulo-humerale se grupeaza mai multi muschi care actioneaza asupra bratelor. Superficial se gasesc muschii deltoizi care prin contractiile lor indeparteaza bratele de trunchi, ridicandu-le pana la orizontala. Dintre muschii bratului unii se afla pe fata anterioara: muschiul biceps brahial si muschiul brahial. Acestia sunt muschi flexori, care indoaie antebratul pe brat. Posterior, bratul poseda un singur muschi numit triceps brahial. Acesta face extensia, adica aduce antebratul in continuarea bratului (antagonist bicepsului).

Tesutul adipos, dusmanul unui brat frumos
Aparitia stratului de tesut adipos pe brate, care inconjoara masa musculara, este o problema estetica a multora dintre noi, de care nu scapa nici femeile, nici barbatii. Lasarea muschilor, inclusiv cei ai bratelor, se produce, cu precadere, odata cu avansarea in varsta. Dar bratele, la fel ca si alte parti ale corpului, au de suferit in urma sedentarismului si alimentatiei necorespunzatoare si in cazul persoanelor tinere. Consumul alimentelor bogate in calorii, sucurilor carbogazose, dulciurilor, berii, favorizeaza depunera grasimii la nivelul intregului corp si, automat, si pe brate. Predispuse la depunerea stratului adipos pe partea posterioara a bratelor sunt, mai ales, femeile, respectiva zona fiind unul din locurile favorite de depunere ale celulitei.

Tonifiere, doar prin sport
Tonifierea bratelor este o problema des abordata de specialistii in fitness, acestia dezvoltand programe complexe de antrenament. Doamnele vor sa scape de celulita inestetic depusa si sa aiba niste brate ferme, iar domnii vor sa-si dezvolte masa musculara. Sportul este, evident, cheia succesului.
Iata cateva sfaturi, care, combinate, va vor ajuta sa va tonifiati musculatura bratelor:

Trebuie adoptat in primul rand un regim care sa conduca la scaderea in greutate, in cazul in care aveti probleme cu aceasta. Daca nu veti adopta un astfel de regim, practicand exercitiile fizice veti reusi doar sa va mariti masa musculara, fara a scapa de stratul adipos.
Miscarea aeroba, precum alergatul (joggingul)  sau gimnastica aerobica se poate dovedi foarte utila. De asemenea, inotul ajuta foarte mult la tonificarea bratelor, efortul depus fiind intens.
Sunt recomandate sporturile de echipa cu mingea, baschetul, handbalul, voleiul pe plaja, dar si tenisul.
Cele mai bune pentru dezvoltarea si intretinerea musculaturii bratelor sunt exercitiile de fitness localizate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *