Muschii fesieri

Multi considera fesele bine conturate atractive din punct de vedere sexual, atat la femei, cat si la barbati. Estetica sexuala poate diferi însă mult de la cultura la cultura, de la o perioada a modei la alta, si chiar de la o persoana la alta.

In unele culturi, in special in cele africane, fesele excesiv de proeminente sunt considerate semne ale fertilitatii si sexual atractive. Totusi, perioada moderna are standardele ei in materie de frumusete a corpului, celebrul 90-60-90 fiind considerat poate, tiparul perfct al corpului feminin.

Aspecte anatomice
Muschii fesieri fac parte din muschii posteriori ai pelvisului, fiind reprezentati de muschiul fesier mare (gluteu mare), fesier mijlociu (gluteu mijlociu) si fesier mic (gluteu mic).
Fesierul mare este cel mai voluminos muschi al acestei regiuni si unul dintre cei mai puternici muschi ai corpului.

Dezvoltarea lui este consecinta ortostatismului uman, lui revenindu-i rolul principal de a ridica trunchiul in pozitie verticala.
Fata superficiala a acestui muschi este acoperita de un strat de grasime foarte abundent care contribuie la forma atat de caracteristica a fesei umane.

Cauzele care duc la un aspect inestetic al zonei muschilor fesieri

Datorita faptului ca deasupra acestui muschi se afla o cantitate mare de grasime, exista tendinta de a se acumula la acest nivel din ce in ce mai multa materie adipoasa, atunci cand nu facem exercitii fizice si avem o alimentatie neechilibrata.

Odata cu inaintarea in varsta, muschii, inclusiv cei fesieri, isi pierd din suplete si tonus, singura arma impotriva cursului firesc al naturii fiind practicarea de exercitii fizice care sa tonifice musculatura. Pierderea tonusului muscular in acest caz poate fi si consecinta statului prelungit pe scaun, specific activitatilor profesionale din ziua de azi.

Reducerea grasimii din zona fesierilor si tonifierea acestor muschi

Presupune efortul de efectua exercitii fizice dar, in acelasi timp, trebuie sa existe si obisnuinta unei alimentatii echilibrate si variate.

Exista anumite persoane care au predispozitia de a depune grasimea, in primul rand pe coapse si fese. Acestea trebuie sa faca un efort mult mai mare pentru a reusi sa ajunga la dimensiunile dorite.
Trebuie coroborate mai multe metode, si anume:

In primul rand trebuie abordat un regim alimentar care sa duca la scaderea in greutate;
In al doilea rand trebuie practicate exercitiile fizice localizate exact pe muschii fesieri, acele exercitii care duc la cresterea tonusului acestor muschi, dar si exercitiile aerobe de eliminare generala a grasimii de la nivelul intregului corp (asa-numitele programe cardio).
Nu trebuie uitat masajul anticelulitic, foarte important deoarece la acest nivel foarte multe persoane prezinta celulita. Celulita este frecventa la nivelul feselor datorita cantitatii mari de grasime prezenta deaspra muschilor fesieri. In conditiile in care nu facem exercitii fizice, aceasta grasime se va transforma cu timpul in celulita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *