Sporturi in aer liber

1. Plimbare cu bicicleta

Ai nevoie doar de putina atentie si… de o bicicleta, bineinteles. Te poti plimba in parc sau in zona unde locuiesti (preferabil pentru ca te poti feri mai usor de eventualele masini sau alte piedici care pot aparea), dar nu numai – merge cam oriunde si poti vedea si alte zone ale orasului unde stai. E un mod foarte placut de a te misca, de a te relaxa si de a-ti lucra muschii, in mod deosebit ai picioarelor si ai feselor. Te poti plimba singura, cu iubitul tau, cu o prietena… cum doresti! Este indicat sa iti protejezi capul, bratele si genunchii. Atentie la copii, care pot aparea usor in fata ta, mai ales daca te plimbi in parcuri!

2. Volei

Este unul din sporturile cele mai usor de practicat. Iti trebuie o minge si o persoana sau mai multe ca parteneri de joc. Poti juca aproape in orice loc: in curtea din spate, in parc, la un gratar, la mare, oriunde ai un spatiu, cat de cat. Voleiul iti lucreaza mai multe categorii de muschi (bicepsi, tricepsi, umeri, iar sariturile antreneaza toata partea de jos a trupului). Ca mic semn de atentionare: voleiul iti solicita destul de mult incheieturile, asa ca nu exagera daca nu esti obisnuita si evita-l daca ai probleme cu aceste parti ale corpului.

3. Jogging

Jogging-ul se poate practica oricand, chiar si daca se intampla sa fie putin mai rece afara. Iti trebuie doar o pereche de pantofi sport buni si, preferabil, un parc in apropiere. Poti alerga singura sau alaturi de cineva (dar in acest caz ar fi bine sa aveti cam acelasi ritm, pentru a nu frustra pe nici unul dintre voi). Jogging-ul, practicat consecvent, iti mareste rezistenta la efort si iti da un tonus mai bun.

4. Plimbare cu rolele

Daca nu esti familiarizata cu rolele, e de preferat sa alegi un parc pentru plimbare si sa eviti trotuarul. Cumpara-ti o pereche de role cu rotile de silicon (cele de plastic se strica aproape imediat) si, de preferat, echipament de protectie pentru genunchi, coate si palme. Este un mod foarte placut de a te mentine in forma, care iti lucreaza in mod special muschii picioarelor. Plimba-te cu prietenii sau, daca ai copii, poti petrece timp cu ei si astfel. Cei mici se dau in vant dupa role si “prind” foarte repede miscarile, iar daca iesi cu ei, impusti doi iepuri dintr-un foc.

5. Badminton

Ai nevoie de un partener de joc, de o pereche de palete, de un fluturas si de un parc in care sa joci. Badmintonul iti solicita mult muschii bratelor, umerii si muschii abdominali. Micile dezavantaje: este foarte usor sa pierzi fluturasii, iar jocul ar putea fi destul de des intrerupt de trecatori, daca se desfasoara pe aleea unui parc.

6. Baschet

Iata un sport care nu necesita cine stie ce echipament… doar o minge si parteneri de joc, desi, daca nu-i ai pe acestia din urma, poti dribla si arunca la cos foarte bine si singura. Este bine sa ai o pereche de pantofi sport cu o talpa putin mai groasa, pentru a atenua socul resimtit de picior atunci cand alergi si, mai ales, cand sari.

Baschetul, jucat in echipa, cere foarte multa miscare: alergi, sari, te rotesti, arunci mingea, ceea ce iti pune in miscare o multime de grupe musculare – de fapt, intreg trupul. Incearca sa joci baschet o ora si vei vedea cum iti vei simti tot corpul. Aruncarile, de exemplu, iti solicita bratele si umerii, dar si pieptul si picioarele. Asadar, gaseste un panou si… joaca!

7. Urcat pe munte

Daca ai la dispozitie o zi sau un week-end libere, poti incerca o mica excursie la munte. O astfel de plimbare iti solicita mult partea inferioara a trupului si nu ai nevoie decat de incaltaminte solida – preferabil bocanci – si de imbracaminte ceva mai groasa (la munte se poate lasa frigul pe neasteptate, mai ales seara). Aerul curat, linistea si privelistile te vor ajuta sa te destinzi psihic si sa te odihnesti mai bine dupa aceea. Vei dormi tun dupa o astfel de plimbare!

8.Tenis

“Sportul alb” iti cere destula indemanare si forta in brate. Este bine sa ai grija cu incheieturile, mai ales daca nu practici tenisul in mod constant. E nevoie sa te misti destul de mult si de aceea ti-ar putea fi utile si cateva exercitii de stretching inainte, ca incalzire. Echipamentul de tenis este ceva mai costisitor si de obicei trebuie sa inchiriezi un teren.

9. Inot

Cat timp este inca suficient de cald, poti practica inotul la mare. Este sfarsit de sezon si preturile pe litoral incep sa scada. Iar daca locuiesti acolo, cu atat mai bine! Inotul antreneaza tot trupul. Daca ai urechile sensibile, este bine sa le protejezi cu o casca. Daca n-ai mai inotat de mult, incearca sa eviti apa adanca de la prima incercare, pentru ca s-ar putea sa apara carcei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *